Watersportvereniging de Beuningse Plas heeft op de afgelopen dagen 2 maal goed nieuws ontvangen!

Als eerste is het voorstel van de Gemeente met betrekking tot de locatie van het clubhuis, goedgekeurd door de Algemene Ledenvergadering van de vereniging. Dit zal betekenen dat de vereniging haar clubhuis kan gaan bouwen en minimaal tot 2020 zal kunnen gebruikmaken van het stuk grond aan de verlengde Reek straat. Na 2020 zal de definitieve locatie van de vereniging wat verderop zijn, om meer ruimte voor groei te kunnen geven. Ook hierover zijn al afspraken gemaakt met de gemeente voor wat betreft prijs van de grond en het gebruik van de grond. De leden van de bouwcommissie zijn inmiddels benoemd en zullen zo snel als de laatste formaliteiten met de gemeente zijn afgerond, aan de slag gaan. Financiering van het gebouw wordt volledig door de vereniging en sponsoring bijeengebracht.

Het andere goede nieuws betreft de toewijzing van een bijdrage van het Rabobank Coöperatiefonds. Dit fonds zal op 28 December bekend maken hoeveel zij van onze aanvraag gaan toewijzen. De aanvraag betreft zeilbootjes en kano's voor lessen. Met deze extra injectie kan de vereniging in de komende jaren een regulier lesprogramma gaan opbouwen.

Al met al zeer goed nieuws voor onze vereniging.

Namens het bestuur

Inge Hermans, voorzitter.