Tijdens het inloopgedeelte voorafgaande aan de Algemene Ledenvergadering d.d. 8 maart 2010 zijn een aantal vragen aan ons gesteld waarop wij het antwoord niet wisten. De vragen zijn afkomstig van zowel leden als buurtbewoners.

Wij stuurden 05-04-2010 een brief (met 5 vragen) aan de Gemeente Beuningen en Dhr. J.A.J. van Rooijen reageerde eind april op deze vragen en zoals afgesproken plaatsen wij vraag en antwoord op onze website:

• Wanneer zijn de wegen aan de Karpergracht ontsloten?.

De planning voor het woonrijp maken van de Rietlanden is:
    - De Lagunesingel is voor de bouwvak van 2010 gereed.
    - De bruggen zijn voor de bouwvak gereed.
    - Het geluidscherm is voor de bouwvak gereed
    - Na de bouwvak wordt gestart met het woonrijp maken van de rest van de wijk, wij denken dit jaar (2010) de hele wijk gereed te kunnen hebben.
    - Na het woonrijp maken wordt direct gestart met de aanleg van het resterende groen.

• Wanneer wordt de ontsluiting naar de Reekstraat definitief?

Er komt geen ontsluiting via de Reekstraat maar een ontsluiting over de verlengde Lagunesingel naar de Pieckelaan. Een deel van de weg is al aangelegd, de twee bruggen zijn gereed. Onzeker is nog wanneer de gemeente kan beschikken over het laatste in eigendom te krijgen stukje grond. Als alle gronden in eigendom zijn kan snel gestart worden met de aanleg van de weg.

• Komt er nog wel een recreatieplas?

De gemeente Beuningen is volop bezig met de voorbereidingen voor de aanbesteding van de Beuningse plas. Het kost jaren aan voorbereiding voordat een zandwinplas werkelijk in ontwikkeling gaat.

• Is er een plan opgesteld voor de waterstand?

Ik weet niet exact wat er bedoeld wordt met deze vraag, maar het peil voor de woonwijk de Beuningse Plas ligt vast. Het peil is 6.60+ NAP met een marge van plus en min 30 cm en in extreme gevallen plus of min 50 cm. Dit laatste komt bijna nooit voor, dit is uit de metingen ook gebleken.

• Wanneer wordt de straat in de Palinggracht geasfalteerd?

De Palinggracht wordt in de periode na de bouwvak woonrijp gemaakt.