Kanocursus

Dit jaar verzorgen we weer een introductiecursus kanoën. De cursus bestaat uit twee delen en is geschikt voor jong en oud. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen en de voorkeur van de deelnemers zal er een planning gemaakt worden welke dagen er wat mogelijk is. We kunnen starten op het Ganzenmeer en voor het tweede cursusdeel tussen de grachten eilanden eindigen. Aangezien het kanoën vanaf 6 jaar goed te doen is, kunnen we kijken of we bij grote deelname de begeleiding splitsen in kleine jeugd, oudere jeugd en volwassenen.

`

De Planning.

Doelstelling is om de grondbeginselen van het kanoën te leren. Gezocht wordt naar een prettige balans tussen de noodzakelijke theoretische instructie, en de praktische vaardigheidstraining. Elke cursist krijgt 2 x 2 uur les en kan zich voor maximaal 2 dagen inschrijven  (za/zo 10/11 juli)

Iedere dag wordt gesplitst in minimaal 3 cursus delen. Geef op het invulformulier (vragen / opmerkingen veld)  s.v.p. aan welk tijdstip je voorkeur heeft voor de 2 dagen die je gekozen hebt.

• 09:30 – 11.30 uur
  • 12.00 – 14.00 uur
  • 14:30 – 16:30 uur

Het maximaal aantal deelnemers bedraagt 48, op volgorde van inschrijving. Indien er wens is voor gevorderde cursus in de vorm van een dagtocht in de omgeving, dan kan dit aangegeven worden.

Droog oefenen

Aangezien de cursus inclusief materiaal is en op dit materiaal afgestemd wordt, is het niet verstandig eigen kano’s in te zetten. Heb jij zelf een Kano of een boot en je wilt niet deelnemen aan de cursus, dan is het altijd leuk voor de cursisten om mee te varen ter begeleiding en vermaak.

Voorwaarden voor deelname:

• Leeftijd: vanaf 6 jaar of minimaal 1.30m
  • Wel redelijk sterk en niet bang voor water zijn
  • Diploma’s: tenminste zwemdiploma A en B
  • Kosten per twee dagdelen:  € 25,- voor kinderen, € 40,- voor volwassenen

Niet-leden dienen zich eerst aan te melden als lid!! Dat kan via deze link

Inschrijven kan niet meer.

Remco Geurts en Inge Hermans,
Organisatoren kano cursus