Zeilcursus

Dit jaar verzorgen we weer een cursus zeilen. Het eerste geplande weekend op het Ganzenmeertje (19-20 juni jl) werd door het slechte weer afgelast. De cursisten die zich hadden ingeschreven voor het eerste weekend mogen mee met het tweede weekend op de grotere boten. De introductie cursus met de optimisten wordt waarschijnlijk in september ingehaald.

Het tweede weekend (26-27 juni) zijn de weersvoorspellingen zeer goed en zijn er wat grotere zeilboten gehuurd (poly-valken). We zullen dan gaan zeilen op de Mookse plassen. Het tweede weekend is ook meer gericht op oudere jeugd (12+) en volwassenen.

Tweede weekend 26-27 juni

Dit weekend willen we de wat oudere jeugdleden en volwassenen een leuk dagje zeilen aanbieden.

We kunnen per dag met een aantal van 20 mensen gaan zeilen op de Mookse plassen. De poly-valk ,die wij hebben gehuurd bij Jachthaven De Dolfijn, bestaat dan uit 4 cursisten/zeilers en 1 schipper. Het is niet nodig om te kunnen zeilen of verstand te hebben van zeilen. De schipper zal alle zeil en technische vaardigheden op zich nemen waarbij de cursisten alleen hoeven te assisteren.

De bedoeling van de dag is een lekker dagje zeilen met de optie tot het volledig leren zeilen van een poly-valk.

Er kan ingeschreven worden voor één van de twee dagen (of allebei) van het weekend

Zaterdag:
09.30 verzamelen bij De Dolfijn in Mook.
10.00 – 12.00 zeilen
12.00 -13.00 lunch verzorgt
13.00 – 15.30 zeilen
15.30 – 16.00 terug naar De Dolfijn

Zondag:
09.30 verzamelen bij De Dolfijn in Mook.
10.00 – 12.00 zeilen
12.00 -13.00 lunch verzorgt
13.00 – 15.30 zeilen
15.30 – 16.00 terug naar De Dolfijn

Voorwaarden voor deelname:
- Leeftijd: 12+
- Diploma’s: tenminste zwemdiploma A en B
- Kosten: € 20,- per dag

Niet-leden dienen zich eerst aan te melden als lid!! Dat kan via deze link

Inschrijven:

Inschrijven voor de zeilcursus kan niet meer.

Bob Bluyssen/ Alex Bluyssen,
Cursusleiders Zeilen/Surfen