De eerste zondagopening van 11 mei viel helaas in het water. Maar de tweede zondag op 18 mei maakte dat meer dan goed. Ruim 25 graden, een klein briesje en veel blije kinderen op het water met gezellige volwassenen op het terras.

Opvallend was dat deze zondag vooral animo was voor het kanovaren met instructies van Inge.
De zeilbootjes bleven dit keer in het botenhuis. Daarvoor in de plaats lagen er wel al snel klompenbootjes in het water. Natuurlijk niet voordat het allermooiste bootje was gekozen.
Het mooiste bootje was van Quintijn. Een mooi geel klompje en mastje. Strak in de verf met gevaarlijke rode vlammen. Quintijn: gefeliciteerd!

IMG 2057

De wind stond precies richting het clubhuis. Dus even met de deelnemers naar de overkant. Zo konden de bootjes na de tocht weer mooi aanmeren aan de kant van het clubhuis. De hele tijd lag er een licht briesje over het water. Maar net toen er wind moest zijn werd het windstil...
Dus alle kinderen hebben even flink geblazen zodat de bootjes in beweging kwamen. Na een spannende strijd kwam het oranje bootje van Siem als eerste aan. Siem: gefeliciteerd!

Op het terras was het inmiddels gezellig. Even lekker wat drinken. De kinderen een broodje knakworst. Nog niet iedereen was er aan gewend dat we tegenwoordig een leuke clubkantine hebben. Gelukkig wonen de meeste leden lekker dicht in de buurt, zodat er snel wat centjes waren geregeld.

Na de klompenbootjesrace was het tijd voor de modelbootjes. Dat werd een tijdrace. Wie is er het snelst met de boot om de twee ballen gevaren? De tijden lagen dicht bij elkaar. Maar na een spannende eindstrijd tussen de drie beste vaarders kwam Floris als winnaar uit de stijd. Floris: gefeliciteerd!

IMG 2062  IMG 2067

Het laatste half uurtje werd er nog snel wat extra gevaren in de kano's. En een verfrissende 'duik' in het water was natuurlijk ook heerlijk. Wel met de zwemvesten en bootschoentjes, want ondanks het mooie weer is het water eigenlijk nog wat te koud!

IMG 2069

Een spannende wedstrijd met de modelracebootjes.

We hopen op nog meer zomerse zondagen. Komen jullie dan ook? We zijn iedere zondag tussen 2 en 5 uur open. Voor een zeilbootje, kano of een lekker drankje of hapje. Tot snel!

Foto's: Brenda