Logo wsvdebeuningseplasBeste watersportleden,

Ben je tussen de 8 en 14 jaar? En heb je zwemdiploma A en B? Dan kun je als lid van de vereniging op zaterdag 31 mei en zondag 1 juni meedoen aan de cursus zeilen. Je leert de basis van het zeilen. Eerst krijg je een stukje theorie over zeilbegrippen, techniek en vaardigheden. Daarna ga je zelf het water op met een optimist.

Doelstelling is om de grondbeginselen van het zeilen te leren, waarbij een stukje theorie over zeilbegrippen, techniek en vaardigheden gecombineerd wordt met natuurlijk het zeilen zelf. De nadruk zal liggen op de praktijk; het moet vooral leuk zijn! Maar we willen zeker ook iets bijbrengen.

Heb je vorige jaren al meegedaan aan de cursus? Geef je dan nu ook op. Met meer ervaring mag je namelijk ook zelf tijdens de zondagopeningen een optimist huren. Zo is je vaarkaart sneller gevuld!

optimisten p1040187

Zeilcursus 2013 nabij het clubhuis

De cursus duurt twee dagdelen: (afhankelijk van het aantal deelnemers kan het programma veranderen).
Kies een dagdeel op zaterdag en een dagdeel op zondag, bij voorkeur op de zelfde dagdelen. Dus bijvoorbeeld zaterdagochtend en zondagochtend. Als door andere activiteiten dit niet kan is dat geen probleem.
Als het op een van de dagdelen te vol wordt, zal ik in contact treden om te kijken naar alternatieven.
De tijden zijn als volgt:

Zaterdagochtend

en Zaterdagmiddag

14.00 – 16.30 uur.

Zondagochtend

en Zondagmiddag

14.00 – 16.30 uur

Het maximaal aantal deelnemers bedraagt 24 (12 per dagdeel) op volgorde van inschrijving.

We varen in Optimisten en hebben ook een Open Bic. In principe met twee cursisten per bootje of evt. wisselen als het te krap is.

Heb jij zelf een Optimist of een soortgelijk zeilbootje en wil jij die meenemen voor de cursus of beschikbaar stellen voor anderen dan horen wij dat graag. Daarmee kan het aantal cursisten worden vergroot.

openbic
De Open Bic

Voorwaarden voor deelname:

• Leeftijd: tussen de 8 en 14 jaar
  • Diploma’s: zwemdiploma A en B
  • Kosten: € 15,- per twee dagdelen inclusief ranja en iets lekkers na afloop.

Ben je nog geen lid van vereniging? Meld je dan eerst aan via DEZE LINK
Data zijn onder voorbehoud. Bij slecht weer wijken we uit naar 5 en 6 juli. Reserveer deze datum ook alvast in je agenda.

Inschrijven kan niet meer...

Wij hopen jullie weer te zien tijdens de zeilcursus !

Jan-Willem Jutte
Cursusleider zeilen