Watersportvereniging de Beuningse PlasZondag 3 juni 2012 was onze jaarlijkse opening van het watersportseizoen. Was het zaterdag nog schitterend weer (zon en 20 graden), zondag was het weer totaal omgeslagen, koud en regen (9 graden). Ondanks het slechte weer begonnen wij om 9 uur in de stromende regen de party tenten op te bouwen en wij hadden het zo gemaakt dat de mensen droog konden staan. In de middag begon onder leiding van Scouting Beuningen het vlotbouwen en er was een zeilsimulator. Voor de kleinere kinderen waren er wat spelletjes en kon men op een pony rijden.

Ondanks het slechte weer en de blubber hadden de vlotbouwers er zin in !

Vlotbouwen Wedstrijd met de vlotten

Nadat de vlotten klaar waren werd er een wedstrijd gehouden. Tijdens deze krachtmeting ging één vlot om, maar iedereen haalde (al dan niet met een nat pak) de eindstrijd.

Pony rijden voor de kleintjes Prijsuitreiking winnaars vlotten race De zeil simulator in actie

raboboot1

Na de vlottenrace werden 2 prachtige nieuwe zeilbootjes gedoopt door dhr. van Dijk van de Rabobank ledenraad. Ze kregen de toepasselijke namen "Rabootje 1" en "Rabootje 2".

Gelukkig klaarde het weer op en werd het ondanks de modder, blubber en stroomuitval een hele gezellige dag. Tegen 18:00 uur werd het nog druk en er kwamen ongeveer 100 leden voor de gezellige barbecue.

imag0266

Foto's Rudo Hermsen (behalve de allereerste foto helemaal bovenaan, deze is van Tim de Jong).

Kijk hier in het fotoalbum (107 foto's) voor een impressie van deze geslaagde dag.

Wij danken alle vrijwilligers die hebben meegeholpen om deze dag tot een succes te maken. In het bijzonder nog Scouting Beuningen voor de organisatie van het vlot bouwen, John van der Borg voor het beschikbaar stellen van de zeilsimulator, manege " la Grande" voor het beschikbaar stellen van de pony en natuurlijk ook Ceder die 3 uur met de pony en de kinderen door de regen heeft gelopen.

Voor meer informatie over deze dag of een cursus kunt u contact opnemen via e-mail:Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Rudo Hermsen