Watersportvereniging de Beuningse PlasOp zaterdag 02 juni hadden wij een zeilcursus georganiseerd met optimisten voor de jeugd. Deze was oorspronkelijk verdeeld over 2 dagen (vroeg / middag). Het weer was fantastisch (18 graden, een lekker zonnetje en voldoende wind), kortom ideaal weer om te zeilen. Na een stukje theorie door cursusleider en zeilexpert Jan-Willem Jutte, gevolgd door een duidelijke instructie, nam de jeugd plaats in de optimisten die klaar stonden.

Theorie en instructie voor de zeil jeugd door Jan-Willem.

Probleemloos zeilden de cursisten vervolgens het ganzenmeer op. Het zonnetje liet ons die dag niet in de steek en iedereen had dan ook veel plezier in de bootjes, dit in tegenstelling tot de zondag toen deel 2 van de cursus werd afgelast vanwege het bar slechte weer (10 graden en stromende regen). De cursus zal op een later tijdstip ingehaald worden. Dit zal worden aangegeven in één van de komende nieuwsbrieven.

Mochten er nog ouders zijn die foto's hebben gemaakt van de zeiltocht op 02 juni (voor de middag) graag  foto's sturen naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. en ik plaats ze bij deze fotocollage. (105 foto's).

Zeilcursus optimisten 2012 op het ganzenmeertje met een nieuwsgierige eend op de voorgrond.

Instructies door Jan-Willem en weg zijn de bootjes !

Foto's: Rudo Hermsen

Voor meer informatie over deze of andere cursussen kunt u contact opnemen via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Met vriendelijke groet,

Rudo Hermsen