Beste leden,Watersportvereniging de Beuningse Plas

Na de succesvolle Water & Vuur activiteiten van voorgaande jaren nodigen wij ook dit jaar een ieder weer uit voor de Water & Vuur avondtocht op zaterdag 27 augustus 2011. Sinds vorig jaar zijn een aantal bruggen af en vaarten doorgetrokken. We gaan nu ook richting de Parken, aangezien de doorgang bij de Wolfsbossingel gereed is. We varen niet helemaal tot het einde i.v.m. overmatige plantengroei en vastlopers met de fluistermotoren.

Water & Vuur 2010 Water & Vuur 2011

Hieronder de route zoals wij deze gaan varen.

Routekaart Water & Vuur 2011

De tocht en consumpties zijn dit jaar voor leden weer geheel gratis! Een kleine vrijwillige bijdrage is natuurlijk welkom (voor ons clubhuis). Wij zorgen voor een bijdrage pot.

• Wij hopen natuurlijk op prachtig weer, maar bij slecht weer zal de tocht afgelast worden. Wij zullen dit omstreeks 16:00 bekend maken via onze website.

• Bootjes met (fluister)motoren zullen naar verwachting weinig problemen krijgen met vastzittende waterplanten, aangezien de waterstand hoog is.

• We geven de route met fakkels aan.

• Graag de bootjes versieren met lichtjes en versieringen! Wel veilig monteren natuurlijk!

Het startpunt van de tocht is bij de toekomstige locatie van het clubhuis tegenover Manege La Grande aan de Verlengde Reekstraat

• Om 19.00 is het verzamelen bij "de Lagune", Verlengde Reekstraat (richting Manege La Grande), de locatie van ons toekomstige clubhuis, zie de foto hierboven.  We beginnen dan met vuur maken. Zodra het vuur goed brandt, kunnen de kinderen alvast broodjes en worstjes gaan roosteren. Zelf een stoeltje of kleed meenemen.

• Om 21.15 varen we met de’verlichte en versierde’ bootjes via de vaarten en het Ganzenmeertje, langs de verlichte tuinen en oevers. Hier en daar zullen hapjes geserveerd worden.

• Om ongeveer 22.00 gaan we genieten van een hapje en een drankje rondom het vuur. Kinderen kunnen brood bakken in het vuur of worstjes roosteren. De vakantieverhalen kunnen dan uitgewisseld worden! De avond eindigt als het vuur is gedoofd.

• De lampjes / lantaarns / lampionnen op de boten dienen veilig op de boot gemonteerd te zijn. Tip: m.b.v. een gootsteenontstopper kun je iets monteren op het gladde oppervlak van de boot.

• Geen boot? Probeer zelf een zitplaats te regelen! Er zijn altijd mensen die hun boot willen uitlenen.

• Kinderen dienen onder begeleiding van een volwassene te zijn. Ouders zijn gedurende de hele avond verantwoordelijk voor hun kinderen.

Watervuur2009002

In verband met inkoop en organisatie vragen we iedereen die mee wil doen, zich in te schrijven via het aanmeldingsformulier. Inschrijven kan niet meer.

Alleen leden kunnen meedoen, anders eerst lid worden. Dat kan HIER.

MUZIKANTEN GEZOCHT !!
OPROEP: Wij zoeken nog mensen die muziek willen maken aan de waterkant, vooral ook omdat de tocht nu door een groter gedeelte van de plas gaat en onze vaste harpspeler (zie foto) dit jaar niet aanwezig kan zijn. Neem daarvoor contact op met een van de bestuursleden of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Water en vuurtocht 2008

Heel veel plezier op deze avond en tot ziens!

Namens de activiteitencommissie

Inge Hermans