Kajak cursus
Dit jaar verzorgen we weer een introductiecursus kajak varen. De cursus bestaat uit twee delen en is geschikt voor iedereen vanaf 6 jaar, met zwemdiploma B. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen in de verschillende leeftijdscategoriën worden de groepen overeenkomstig ingedeeld. Er zijn nog plekken beschikbaar !

We starten bij "de Lagune", Verlengde Reekstraat (richting Manege La Grande). In de introductie komen diverse vaardigheden aan de orde. De eerste les wordt gevaren in zee-kajaks, de tweede in wild water kajaks. Verschillend stuurtechnieken en evenwichtsoefeningen worden gedaan, en ook natuurlijk een aantal leuke spelletjes om de vaardigheden in de praktijk te brengen. Het programma wordt zo veel mogelijk aan de diverse leeftijdsgroepen aangepast.

Op 3 en 4 September hebben we vervolgens een weekend gepland waar ook op groter water gevaren kan worden (en ook zeilen en surfen komt hier aan bod). Hierover volgt later meer informatie.

De Planning.
Doelstelling is om de grondbeginselen van het kanoën te leren. Gezocht wordt naar een prettige balans tussen de noodzakelijke theoretische instructie, en de praktische vaardigheidstraining. Elke cursist krijgt 2 x 2 uur les, 1 x op zondag 19 juni en 1 x op ?? augustus.

Iedere dag wordt gesplitst in 3 cursus groepen van gemiddeld 8 personen. Geef op het invulformulier (vragen / opmerkingen veld) s.v.p. aan welk tijdstip je voorkeur heeft.

• 09:30 – 11.30 uur
  • 12.00 – 14.00 uur
  • 14:30 – 16:30 uur

Het maximaal aantal deelnemers bedraagt 24, op volgorde van inschrijving.

Voorwaarden voor deelname:

• Leeftijd: vanaf 6 jaar of minimaal 1.30 m
  • Wel redelijk sterk en niet bang voor water zijn
  • Diploma’s: tenminste zwemdiploma A en B
  • Kosten per twee dagdelen: € 25,-.

Niet-leden dienen zich eerst aan te melden als lid!! Dat kan via deze link

Inschrijven voor de cursus kan niet meer

Kano/kajak cursus 2010

Inge Hermans,