Hallo Watersport leden!

Het is erg lang geleden dat we een nieuwsbrief hebben kunnen en willen uitsturen, er was zo weinig mogelijk. Maar met het nieuwe seizoen in zicht kunnen we toch een groot deel van onze activiteiten weer opstarten.

De zondagmiddag openingen beginnen vanaf 2 Mei, dus kom vooral even lekker varen, want dat kan bijna onbeperkt. Volwassenen boven de 27 jaar maximaal 4 mensen op 1,5 meter, maar in een kano kom je toch niet dicht bij elkaar. Voor de andere leeftijden geen beperkingen. Alleen zal er niet gedoucht kunnen worden bij de vereniging (noodsituaties van onderkoeling daargelaten) en mogen we het terras niet inrichten.

Planken en boten
We hebben in de wintermaanden een kleine verversing van onze spullen gehad: er zijn ons 2 sets surfplanken met alle toebehoren geschonken door mensen die gingen verhuizen. Daarnaast hebben we 2 andere kano’s ter vervanging van de wit/groene wildwater kano's. Chris en Cor hebben een heleboel oude spullen weg laten halen ( o.a. 2 kano's, 2 surfplanken en de oude boot die buiten lag). We gaan het seizoen dus starten met een iets modernere vloot.

Agenda 2021
Op de site staan de data van alle activiteiten. Even een paar voorbeelden van de grotere activiteiten (onder aanname dat we dan weinig coronabelemmeringen meer zullen hebben):

• Zondag 4 Juli: Boat, Bike, Run in samenwerking met Hardloopvereniging Beuningen. We willen hier een mooi sportief evenement van maken. Het evenement is voor alle leeftijden en met verschillende afstanden, dus begin maar vast te trainen!
  • Zaterdag 10 Juli: Jaarfeest
  • Zeilcursus op  11 Juli en 18 Juli
  • Zaterdag 4 September: Water en Vuurtocht

Verder staan de zondagen aangegeven en willen we toch graag ook op bijvoorbeeld Woensdagmiddag van 15.00 tot 17.00 open gaan. Hiervoor zoeken we mensen die dan als 2e persoon de begeleiding en/of bar willen doen. Het is vooral de bedoeling dat de leden zich zelf redden, maar we willen wel een oogje in het zeil houden (letterlijk) en ervoor zorgen dat de leden en boten veilig blijven. Laat me even weten of je hierin interesse hebt om te helpen. 1e begeleider is Chris Jansen, maar zonder 2e volwassene kunnen we niet open op Woensdagmiddagen.

Schoolactiviteiten

Ook dit jaar zijn er alweer wat aanvragen gedaan om bij de WSV een jaarafsluiting van groep 8 te doen. We proberen hier altijd een oplossing voor te vinden, maar graag horen we vroeg op welke data dit gewenst is. Stuur een mail naar het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of neem even contact op met mij.

Waterstanden
Tot slot zijn we in de afgelopen maanden (met name na de zomer vorig jaar) met een aantal buurtbewoners in gesprek met de gemeente en het waterschap over de lage waterstand van afgelopen jaar. Er zijn geen makkelijke oplossingen, maar we gaan wel een aantal aanpassingen bespreken die op langere termijn ervoor moeten zorgen dat iedereen met plezier in de wijk kan blijven varen. We hebben een vervolgafspraak staan op Maandag 26 April en hopen dan met meer informatie te kunnen komen (ook via de gemeente).

Ik hoop jullie allen weer op en langs het water te zien binnenkort.

Inge Hermans